טיפים לבחירת מערכת קולנוע ביתי

  • המגוון הגדול הקיים בשוק המערכות לקולנו ביתי הופך את מלאכת הבחירה במערכת טובה לעניין לא פשוט כלל. במאמר זה נספק לכם מדריך נבוכים קצר ובו מספר טיפים לבחירה במערכות קולנוע ביתי, שאנו מקווים שיקלו עליכם כאשר תכנסו בפעם הבאה לאולם התצוגה.
  • מערכות קולנוע ביתי הן מערכות הכוללות מרכיבים שונים, וטווח המחירים שלהם מתחיל מכמה אלפי שקלים ומגיע עד לסכומים גבוהים. בשל ההיצע הגדול של ציוד מערכות שמע המצוי בשוק, המלצתנו הראשונה היא להגדיר לעצמכם מראש מהו הסכום שאותו אתם מתכוונים להוציא על הקניה. הגדרה כזו תגביל אתכם מראש למגוון קטן יחסית של אפשרויות ותמנע מכם "לאבד את הראש" מול מגוון האפשרויות. כדאי בנוסף לקבל כמה הצעות מחיר עבור התקציב שהגדרתם ולבחון מה ההרכב האופטימלי שמציעה לכם כל חנות עבור התקציב המוגדר.
  • התלבטות שניה היא בין מערכת משולבת למערכת המורכבת מחלקים נפרדים. מערכת משולבת היא מערכת המיוצרת על ידי יצרן אחד ויתרונה הגדול הוא בכך שהיא חוסכת לכם את כאב הראש הכרוך בהתאמה בין מרכיבים שונים של יצרנים שונים. מצד שני, כל יצרן מתמחה לרוב בתחומים מסוימים, ומערכת משולבת תהווה לכן פשרה משמעותית מבחינת איכות הצליל שתוכלו לקבל תמורת התקציב העומד לרשותכם. למעשה, מערכות משולבות הינן מערכות חלשות יותר בתכונותיהן, פשוטות מבחינת הפיצ'רים שהן מאפשרות, סגורות מבחינת יכולת השילוב של מערכות נוספות לתוכן ולמעשה מקטינות את יכולות הבחירה של הלקוח לשלב ולהרכיב מערכות שאינן תואמות את המערכת המשולבת המובנית.
  • תחום מערכות הקולנוע הביתיות הוא תחום המתפתח ללא הרף וחשוב לבחור במערכות שתומכות בפורמטים העדכניים ביותר, כך שלא תמצאו את עצמכם בעוד זמן קצר עם מערכת מוגבלת מדי, שלא תתאים לכל השימושים שנחוצים לכם.
  • מבנה החדר בו נמצאת המערכת הוא גורם משמעותי באיכות הצליל ובבחירה במערכת המתאימה. מומלץ לכן למדוד את שטח הסלון ובמידת האפשר גם לצרף שרטוט קצר של מבנה החדר ופריטי הריהוט המצויים בו כאשר אתם מגיעים לחנות המערכות. המבנה חשוב לצורך מיקום הרמקולים ויסייע למומחה להציע לכם את האפשרות המתאימה לכם ביותר. המבנה הבסיסי המקובל היום לרמקולים למערכות קולנוע ביתיות הוא המבנה הנקרא 5.1, כלומר חמישה רמקולים (2 קדמיים, 1 מרכזי ו-2 אחוריים) וסאב וופר.
  • רכיב אותו נוטים להזניח בשעת הרכישה הוא הכבלים, החיבורים ועלות ההתקנה. הכבלים והחיבורים בין הרכיבים השונים של המערכת משפיעים על היכולת שלכם לנצל את האיכות שמסוגלת המערכת לספק, לכן חשוב לבחור ברכיבים שלא יפגמו באיכות הכללית, ולהוסיף אותו ואת התקנת המערכת לתחשיב העלות שלכם. לעיתים, כל מה שצריך זה כבל איכותי וכל איכות השמע והתמונה שלכם משתנים כליל. אל תחסכו על כבלים באיכות הגבוהה ביותר שהתקציב שלכם מאפשר. 

מאמרים

 Thumbnail
 Thumbnail
 Thumbnail
קידום אתרים מקצועי בגוגל בניית אתרים
Call
Mail