מערכות שליטה ובקרה בבית החכם

הבית החכם מאפשר לנו לשלוט על המערכות השונות הקיימות בבית, לשם כך יש בבית מערכת שליטה ממוחשבת שבאמצעותה, ניתן לשלוט בו זמנית על המערכות השונות הפועלות בבית שהן: 

  • מערכת החשמל והתאורה 
  • מערכות אזעקה 
  • מערכות המדיה לסוגיה 
  • מערכת האבטחה 
  • מערכות מיזוג האוויר

הפעלתה של מערכת השליטה והבקרה בבית החכם, מביאה לידי כך שהדיירים המתגוררים בבית חכם כבר אינם מעורבים בתפעול המערכות השונות בבית, ובניהולן. 

היום בעידן המאה ה-21 ישנם אמצעים שונים שבעזרתם ניתן להפעיל את מערכת השליטה והבקרה , החל משלט רחוק נייד, או מסכי מגע נייחים או ניידים וכלה בטלפונים ניידים חכמים, מחשבים, מכשירי IPAD IPHON ודומיהם.

ההחלטה לגבי אופי הפעלתה של מערכת השליטה והבקרה תהיה תלויה בצרכיהם של הדיירים שצפויים להתגורר בבית החכם, ובאורח החיים שלהם וסגנון חייהם. 

ישנן מערכות שליטה ובקרה לבית החכם מסוגים שונים, שכל אחת מהן מתבססת על עקרון אחר ופועלת באופן אחר, להלן סקירה תמציתית של מערכות שליטה ובקרה נפוצות:

  • שלט רחוק –שלט רחוק הוא כלי שליטה קטן נוח ויעיל, הוא כמובן לא תופס מקום נרחב בבית, ומתאים למי שלא רוצה מסכי מגע גדולים שנראים בכל מקום.
  • מסך מגע –מסך מגע נחשב לאמצעי שליטה יעיל וניתן למצוא אותו בבתים חכמים רבים , היתרון שלו הוא העובדה שדיירי הבית יכולים לראות עליו את כל המידע אודות המערכות השונות בבית, והם יכולים לשוטט בין המערכות השונות, באמצעות ממשק ידידותי ונגיש.יש בתים חכמים שדייריהם מעדיפים מסכי מגע שקועים ונייחים ויש בתים חכמים שבהם מעדיפים דווקא מסכי מגע ניידים. 
  • טלפון –היום כבר ניתן לנהל מערכות שליטה של הבית החכם באמצעות הטלפון. מערכות שליטה ובקרה המופעלות באמצעות הטלפון מתאימות למי שמעוניין להכין את הבית לפני שהוא מגיע הביתה, יש לציין כי באמצעות הטלפון ניתן גם לקבל הודעות שונות ממערכת השליטה והבקרה על התפתחויות שונות בבית.
  • טלפון נייד. מערכות הטלפוניה הניידות היום מסוגלות באמצעות מספרו של המנוי להתריע בזמן אמת ליחידות המשטרה, הכיבוי או לחברות אבטחה פרטיות. באמצעות הטלפונים הניידים ניתן להפעיל ולנטרל מערכות התרעה באופן מידי דרך קודים הניתנים למנוי על ידי מערכות תפעול הבית. 
  • גלאים –מערכת שליטה ובקרה הפועלת באמצעות גלאים שונים שתפקידם לספק מידע על המצב בבית, מערת השליטה והבקרה מקבלת את המדע וצריכה לנתח את המידע ולהחליט האם יש לעשות פעולה כלשהי ואם כן איזו פעולה. ישנם סוגים שונים של גלאים בינהם, גלאי,עשן, גלאי נפח, חיישן טמפ', ועוד. 
  • תרחישים –במערכת שליטה ובקרה הפועלת באמצעות תרחישים , אנו מגדירים למערכת תרחישים שונים, והמערכת יודעת מה עליה לבצע בעת תרחישים אלו, כך למשל בעת תרחיש שנקבע כתרחיש "הלכנו לישון" נסגרת מערכת התאורה בבית, מופעלת האזעקה, נסגרים התריסים, נדלקת מנורת הלילה בחדר הילד הקטן, וכך הלאה. תרחישים נוספים שניתן לתכנת הם: "כניסה" – בעל הבית נכנס הביתה ובבת אחת התריסים עולים, הדוד נדלק, החדשות נפתחות בטלויזיה והאורות בסלון נדלקים. "יציאה" כל המערכות נסגרות ומערכת האזעקה מופעלת אוטומטית. תרחיש "ילדים": מי מאיתנו לא רץ אחרי הילדים לכבות אחריהם טלויזיה, אורות, ומערכות שונות שדולקות אצלם בחדר והם תמיד שוכחים לכבות. תרחיש "ילדים" דואג לנו לכל אלה ומייצר שקט בבית.

יש היום בשוק, לא מעט חברות המספקות מערכות שליטה ובקרה לבית החכם, מי מכם שמעוניין להפוך את הבית שלו לבית חכם המנוהל ע"י מערכת שלטה ובקרה איכותית ואמינה, שעומד מאחוריה צוות אמין ומקצועי, מומלץ לו לפנות אלינו לחברת רויאל קום. חברתנו צברה עם השנים נסיון רב בתחום של תכנון וביצוע פרויקטים של התקנת מערכות שליטה ובקרה לבית החכם. אנו גאים בצוות המקצועי שלנו העובד בסטנדרטים הגבוהים ביותר, ובסופו של דבר מספק ללקוח את המוצר האיכותי ביותר.

מאמרים

 Thumbnail
 Thumbnail
 Thumbnail
קידום אתרים מקצועי בגוגל בניית אתרים
Call
Mail